Basen Idealny sport nie tylko na zimę

18 kwietnia 2017

Jeśli perspektywa spędzenia wolnego popołudnia na basenie demotywuje Ciebie równie mocno, co tworzenie baz danych w Excelu, koniecznie zapoznaj się z ofertą zajęć aqua lokalnej pływalni. A nuż, widelec miło się zaskoczysz. Wybraliśmy kilka perełek, które zachęcą do wodnych szaleństw nawet osoby z hydrofobią.

Biegiem do wody

Jeśli do tej pory bieganie na basenie kojarzyło Ci się z wyścigami, kto zajmie miejsce w jacuzzi bądź pierwszy zjedzie ze zjeżdżalni, z pewnością zaintryguje Cię informacja o  Aqua Runningu. Za pioniera tej dyscypliny uważa się Glenna McWattersa, który chcąc szybko wrócić do formy po kontuzji nogi zaczął biegać w wodzie w kamizelce ratunkowej. Metoda okazała na tyle skuteczna, że Glenn postanowił podzielić się swoim patentem z innymi. Opracował pas wypornościowy,  który pozwala na utrzymanie się na powierzchni oraz bieganie w wodzie bez kontaktu z dnem. Obecnie Aqua Jogging jest polecany przez sportowców jako świetne uzupełnienie treningu biegowego, ponieważ nie obciąża stawów, wzmacnia siłę biegową a dodatkowo przyspiesza regenerację. Nic tylko trenować!

Kręcenie na basenie


Jeśli nie przepadasz za bieganiem, ale uwielbiasz jazdę na rowerze oraz lubisz mieć kontakt z wodą powinieneś się zastanowić nad zajęciami water bike’ów. Treningi Aquacyclingu odbywają się na specjalnych rowerach stacjonarnych umieszczonych na dnie basenu przy akompaniamencie dynamicznej muzyki. Aquaspining łączy w sobie zalety treningu na rowerku stacjonarnym z elementami aqua aerobiku. Jednak na korzyść water bike’ów przemawia efektywność treningu w stosunku do tradycyjnych rowerów. Jest to zaleta środowiska wodnego, które sprawia, że pomimo dużej intensywności wysiłku paradoksalnie odczuwa się mniejsze zmęczenie.

Wodna gimnastyka

Każda kobieta może wyglądać jak nimfa jeśli będzie przestrzegać diety oraz regularnie ćwiczyć. Jeśli brakuje motywacji, żeby ćwiczyć samemu, a dodatkowo chcesz zwiększyć efekty treningu, wybierz się na zajęcia aqua aerobiku. Zajęcia grupowe zwiększą Twoją pewność siebie, poprawią sylwetkę oraz naładują pozytywną energią. Co więcej podczas ćwiczeń w wodzie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Opór wody sprawia, że jedna minuta ćwiczeń w wodzie odpowiada aż 5 na sali. Jak w przypadku wymienionych wcześniej zajęć aqua fitness nie wymaga umiejętności pływania. Zajęcia są polecane szczególnie kobietom w ciąży oraz osobom z nadwagą oraz po kontuzjach.

Siła z wody

Jeśli myślisz, że w temacie sportów walki już nic Cię nie zaskoczy to jesteś w błędzie. Aqua kick-boxing przenosi techniki sztuki walki na pływalnie. Trenuje się w specjalnych piankowych rękawicach oraz pasach zakładanych na kostki. Dzięki pozytywnemu wpływowi wody nie ma ryzyka kontuzji ani nawet zakwasów. Trening wzmacnia siłę mięśni, poprawia koordynację ruchową oraz przyspiesza czas reakcji.