Skoda Kodiaq – skazana na sukces

29 listopada 2017, Marek Wieliński

Motoryzacja

Kierowcy, decydując się na nowy samochód biorą pod uwagę wiele aspektów, ale często pierwszą rzeczą, która decyduje, jest wielkość i modny wygląd. Nic zatem dziwnego, że dziś tak dużą popularnością cieszą się SUV-y. To właśnie dlatego Skoda Kadiaq od początku była skazana na sukces.

  • Pierwszy SUV w ofercie Skody
  • Samochód, którego chcieli kierowcy
  • Rekordowa przestronność wnętrza i pojemność bagażnika
  • Moda na SUVy
  • Bogata gama silników i wyposażenia
  • Magia praktycznych drobiazgów i ergonomia
  • Nowoczesne finansowanie

W Grupie Volkswagena, Skoda odpowiada za „samochody za rozsądną cenę”. W swojej ofercie ma gamę praktycznych modeli, zaopatrzonych w nowoczesne technologie, dystrybuowane w ramach koncernu. Na długiej liście modeli brakowało klasycznego SUV-a. Popularność tego typu samochodów sprawiła, że model z podwyższonym zawieszeniem był bardzo oczekiwany przez klientów i pojawienie się na rynku Kodiaqa to potwierdziło. To samochód, łączący modny wygląd ze wszystkimi zaletami innych modeli Skody.

Skąd taka popularność SUV-ów? Zapewne wynika z ich muskularnego wyglądu i wielkości, która daje poczucie bezpieczeństwa, ale też po prostu świetnie wygląda na drodze. Z drugiej strony nie brakuje samochodów, które mimo takiej prezencji nie należą do najbardziej przestronnych. W przypadku Skody nie mogło tak być. Każdy model czeskiej marki jest w swoim segmencie liderem pod względem ilości miejsca i pojemności bagażnika. Ten sam przepis zastosowany do SUV-a oznaczał, że Skoda Kodiaq musi być modelem wyjątkowym, a przede wszystkim takim, jakiego chcą kierowcy.

Skoda nie zawiodła i Kodiaq zapewnia sporo miejsca w kabinie (opcjonalnie oferuje siedem miejsc) i ogromny bagażnik, a do tego posiada też inne zalety samochodów czeskiej marki. Jest to znana i sprawdzona technologia – od oszczędnych i dynamicznych silników benzynowych oraz diesli, przez skrzynie biegów (w tym dwusprzęgłowe przekładnie automatyczne DSG), po przydatny na śliskiej nawierzchni opcjonalny napęd na cztery koła.

Wśród jednostek benzynowych znalazły się turbodoładowane konstrukcje o mocach 125, 150 (również w wersji z wyłączaniem dwóch cylindrów) i 180 KM. Warianty wysokoprężne oferują natomiast 150 lub 190 KM.

Oczywiście, Skoda Kodiaq ma też inne rozwiązania, które zostały tak dobrze przyjęte w pozostałych modelach marki. Są to m.in. rozbudowany system multimedialny z nawigacją i możliwością integracji ze smartfonem, elektroniczne systemy bezpieczeństwa czy długa lista dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Nie bez znaczenia są też liczne praktyczne rozwiązania, nazywane przez Skodę „Simply Clever”. Niezależnie, czy chodzi o pojemne schowki, siatki w bagażniku pomagające utrzymać wszystko na miejscu, czy takie drobiazgi jak uchwyt na bilet parkingowy lub skrobaczka do szyb, ukryta przy wlewie paliwa – to pożyteczne dodatki.

Obraz Kodiaqa uzupełnia dobra ergonomia wnętrza, całkiem przyzwoita jakość wykończenia i dobry komfort podróżowania. Wystarczy chwila za kierownicą, by się o tym przekonać. Skoda zadbała o odpowiednie wyciszenie kabiny oraz zestrojenie zawieszenia w taki sposób, by skutecznie tłumiło nierówności i zapewniało wygodną podróż. Do tego nie zapomniano o takich szczegółach, jak odpowiednie rozmieszczenie przycisków i przełączników, ale też zapewnienie, by były one wysokiej jakości.

Za sukcesem Skody Kodiaq stoi jednak przede wszystkim to, że spełnia oczekiwania, jakie kierowcy mają względem SUV-ów. To przestronny samochód, który sprawdzi się jako auto rodzinne. Wyższe zawieszenie oznacza, że nie straszne mu miejskie krawężniki, ani polna droga podczas weekendowego wypadu za miasto. Kodiaq jest również sensownym środkiem transportu podczas dłuższych wakacji, pomieści całą rodzinę z dużym bagażem.

Właśnie dlatego Skoda Kodiaq stała się hitem sprzedaży. Jest to po prostu samochód, na który kierowcy czekali od dawna. Przede wszystkim modny i z całkiem atrakcyjną prezencją, duży SUV, który ma zalety znane ze wszystkich innych modeli Skody. Modę i praktyczność połączono z sensowną ceną. To musiało się udać.

A skoro mówimy o cenach, cennik zaczyna się od 92 000 zł za podstawową wersję Active. Lepiej wyposażone odmiany, jak Ambition zaczynają swój cennik od 99 850 zł, atrakcyjnie wyposażona wersja Style to już wydatek 125 400 zł, a bardziej uterenowiona – Scout – 135 500 zł. Podobnie jak u Volkswagena, mamy tu Kredyt Niskich Rat w którym za model podstawowy w cenie 92 000 zł, przy 48 miesiącach finansowania, 30-procentowym wkładzie własnym i rocznym limicie przebiegu 10 000 km, zapłacimy ratę w wysokości 644 zł miesięcznie. Z kolei w Leasingu Niskich Rat z takim samym okresem finansowania, 30-procentową opłatą wstępną oraz z rocznym limitem przebiegu do 20 000 km zapłacimy miesięczną ratę w wysokości 493 zł netto.