Basen – idealny sport nie tylko na zimę

10 maja 2017

Styl życia

Jeśli perspektywa spędzenia wolnego popołudnia na basenie demotywuje Cię równie mocno jak tworzenie baz danych w Excelu, koniecznie zapoznaj się z ofertą zajęć „aqua” lokalnej pływalni. A nuż miło się zaskoczysz? Wybraliśmy kilka perełek, które zachęcą do wodnych szaleństw nawet osoby z hydrofobią.

Biegiem do wody

Jeśli do tej pory bieganie na basenie kojarzyło Ci się z wyścigami, kto zajmie miejsce w jacuzzi lub pierwszy zjedzie na zjeżdżalni, z pewnością zaintryguje Cię informacja o Aqua Runningu. Za pioniera tej dyscypliny uważa się Glenna McWattersa, który chcąc szybko wrócić do formy po kontuzji nogi zaczął biegać w wodzie w kamizelce ratunkowej. Metoda okazała się na tyle skuteczna, że Glenn postanowił podzielić się swoim patentem z innymi. Opracował pas wypornościowy, który pozwala na utrzymanie się na powierzchni oraz bieganie w wodzie bez kontaktu z dnem. Obecnie Aqua Jogging jest polecany przez sportowców jako świetne uzupełnienie treningu biegowego, ponieważ nie obciąża stawów, wzmacnia siłę biegową, a dodatkowo przyspiesza regenerację. Nic tylko trenować!

Kręcenie na basenie

Jeśli nie przepadasz za bieganiem, ale uwielbiasz jazdę na rowerze i lubisz mieć kontakt z wodą, zastanów się nad zajęciami water bike’ów. Treningi Aquacyclingu odbywają się na specjalnych rowerach stacjonarnych umieszczonych na dnie basenu przy akompaniamencie dynamicznej muzyki. Aquaspining z kolei łączy w sobie zalety treningu na rowerku stacjonarnym z elementami aqua aerobiku. Jednak na korzyść water bike’ów przemawia efektywność treningu w stosunku do tradycyjnych rowerów. Jest to zaleta środowiska wodnego. Sprawia ono, że pomimo dużej intensywności wysiłku paradoksalnie odczuwa się mniejsze zmęczenie.

Wodna gimnastyka

Każda kobieta może wyglądać jak nimfa, o ile będzie przestrzegać diety oraz regularnie ćwiczyć. Jeśli brakuje Ci motywacji do ćwiczeń, a dodatkowo chcesz zwiększyć efekty treningu, wybierz się na zajęcia aqua aerobiku. Zajęcia grupowe zwiększą Twoją pewność siebie, poprawią sylwetkę oraz naładują pozytywną energią. Co więcej, podczas ćwiczeń w wodzie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Opór wody sprawia, że jedna minuta ćwiczeń w wodzie odpowiada aż 5 minutom na sali! Tak jak w przypadku wymienionych wcześniej zajęć, aqua fitness nie wymaga umiejętności pływania. Zajęcia są polecane szczególnie kobietom w ciąży oraz osobom z nadwagą i po kontuzjach.

Siła z wody

Jeśli myślisz, że w temacie sportów walki już nic Cię nie zaskoczy to jesteś w błędzie. Aqua kick-boxing przenosi techniki sztuki walki na pływalnię. Trenuje się w specjalnych piankowych rękawicach oraz pasach zakładanych na kostki. Dzięki pozytywnemu wpływowi wody nie ma ryzyka kontuzji ani nawet zakwasów. Trening wzmacnia siłę mięśni, poprawia koordynację ruchową oraz przyspiesza czas reakcji.