Korzystasz z Airbnb? Klucz do mieszkania znajdziesz… w smartfonie

21 maja 2018, Redakcja

PodróżeTechnologia

w 2017 r. do Polski przyjechało ok. 20 mln gości z zagranicy. W ślad za rosnącą liczbą odwiedzających Polskę i rozwojem branży turystycznej, w tym wynajmu krótkoterminowego, rośnie  zainteresowanie rozwiązaniami z dziedziny sharing economy. Jednym z nich jest system homeit, który rozbudowuje narzędzia oferowane dotychczas przez Airbnb, czyniąc całą operację jeszcze prostszą i bardziej funkcjonalną. 

homeit – innowacja w branży turystycznej

Rozwiązania modelu ekonomii współdzielenia to zdaniem specjalistów jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki, która obok dynamicznie postępującej cyfryzacji społeczeństwa, zmienia oblicze współczesnego świata. Innowacja, wygoda użytkowania, dostępność, ale i bezpieczeństwo – przed tymi wyzwaniami stoją dzisiaj technologiczne firmy, coraz śmielej wkraczając na nowe rynki. Jedną z nich jest portugalski homeit, który oferuje nową funkcjonalność dla branży turystycznej i krótkoterminowego wynajmu lokali. Wszystko to w myśl filozofii twórców stawiającej na wygodę oraz oszczędność czasu – zarówno dla wynajmujących, jak i lokatorów.

Dostęp do mieszkania bez… klucza

Dlaczego Portugalczycy zaufali właśnie homeit? Udział turystyki w krajowej gospodarce stale tam rośnie. Wzrastają także potrzeby turystów, którzy coraz chętniej rezygnują z tradycyjnych form czasowego zakwaterowania. Dlatego powstała ta prosta aplikacja łączącą trendy z wysoko rozwiniętą funkcjonalnością. Mobilne rozwiązanie pozwala właścicielowi na stworzenie własnego unikalnego klucza elektronicznego, za pośrednictwem którego cyfrowo umożliwi najemcom dostęp do lokalu. Turysta otworzy mieszkanie, korzystając z dedykowanej aplikacji, wpisania kombinacji cyfr na zainstalowanej obok klawiaturze lub prostego SMS-a. Po upływie terminu wynajmu wygenerowany kod automatycznie przestanie działać, a globtroter będzie mógł kontynuować swoją przygodę w momencie zamknięcia za sobą drzwi. To prawdziwa innowacja, której do tej pory nie wykorzystywano na tak szeroką skalę.

homeit to nowoczesna aplikacja, która łączy potrzeby turystów i wynajmujących. Dla pierwszych to znaczna oszczędność czasu, możliwość zameldowania czy wymeldowaniu o dowolnej porze, bez konieczności aranżowania niepotrzebnych już wizyt z właścicielem mieszkania. Zarządzający nieruchomością z pewnością ucieszą się zaś z eliminacji ryzyka dorobienia kluczy do mieszkania oraz spersonalizowanego panelu sterowania gospodarza, który skontroluje wszystkie wynajmowane lokale – mówi Patryk Rutkowski, Country Manager w Polsce.

homeit podbija polski rynek

Czy to innowacyjne rozwiązanie ma szansę przyjąć się również nad Wisłą? Zeszłoroczne badanie CBOS mówi, że już ponad połowa Polaków korzysta ze smartfonów, a co piąty aktywnie używa ich do rezerwacji hotelu lub kupna biletów. Coraz więcej osób korzysta także z ofert platform, takich jak Airbnb, jako oferujący lub wynajmujący lokal.

Aplikację homeit łatwo można zintegrować z systemem do zarządzania rezerwacjami, w pełni automatyzując proces tworzenia i wydawania kluczy. Wygodę platformy mogą docenić zarówno turyści, jak i właściciele mieszkania. Zdalny panel sterowania umożliwiający kontrolę nad nawet kilkunastoma lokalami jednocześnie, to eliminacja niebezpieczeństw wynikających z przekazywania tradycyjnego klucza oraz oszczędność czasu.

Klucz to przeżytek

W przeciwieństwie do możliwości dostępnych dotychczas, homeit rozwiązuje wszystkie potencjalne trudności logistyczne wynikające z konieczności organizacji przynajmniej dwóch spotkań między wynajmującym a najemcą. Aplikacja systemu to pożegnanie z problemem obustronnych spóźnień czy niedogodnych pór zakwaterowania.

Ponadto homeit jest zintegrowany z większością zamków i domofonów, otwierając nie tylko drzwi do samego lokalu, ale i do budynku, w którym się znajduje. To funkcja, która wyróżnia portugalską firmę spośród konkurencyjnych ofert na rynku. Wszystkie te walory pozwalają na osiągnięcie dodatkowego efektu, jakim jest zwiększenie atrakcyjności mieszkań, a dobrze oceniane przez gości lokale są lepiej pozycjonowane na stronach takich jak Airbnb.

alt homeit

Zarówno użytkownicy, jak i twórcy oprogramowania zgodnie twierdzą, że platforma stanowi nową jakość w branży. Mobilne rozwiązanie podbiło rynek portugalski, rośnie także liczba zadowolonych klientów w innych krajach, np. we Włoszech czy Hiszpanii. System homeit postawił więc na inny rozwojowy turystycznie rynek – Polskę – wierząc, że przekona do siebie również Polaków.

Coraz więcej możliwości jest dostępnych z poziomu smartfona. O tym, jak możesz np. płacić telefonem, dowiesz się z naszego innego artykułu.

Źródło: mat. prasowe