22 listopada 2018

Nadchodzą e-usługi: Volkswagen cyfryzuje sprzedaż aut

Już za około 1,5 roku całkowicie ma się zmienić sposób sprzedaży samochodów. Jako pierwszy na świecie koncern motoryzacyjny takie zmiany chce wprowadzić Volkswagen. Nowy system opartej o internet sprzedaży aut i usług ma ruszyć już w kwietniu 2020 roku. To poważna w skutkach i daleko idąca zmiana, która będzie możliwa dzięki postępowi w dziedzinie cyfryzacji i możliwości stałej łączności samochodów z siecią. Bezpośrednia sprzedaż nowych samochodów, jak i wielu innych, związanych z nimi usług nie będzie odbywać się już tylko w salonie, lecz przede wszystkim w internecie. Tego jeszcze nie było!

Naturalna konsekwencja rewolucji informatycznej

Choć może się to wydawać paradoksalne, zamiarem niemieckiego koncernu jest uzyskanie lepszego, bardziej indywidualnego i bezpośredniego kontaktu z klientem. Poprzez nowe kanały i miejsca sprzedaży będzie to oczywiście kontakt wirtualny…

Oto kolejny i – można powiedzieć – naturalny etap rozwoju sieci sprzedaży samochodów. Marka Volkswagen, wraz ze swoimi dealerami, planuje całkowicie zmodyfikować model dystrybucji produktów. Projekt ma ruszyć na terenie całej Europy już w pierwszej połowie 2020 roku.

Cyfrowa rewolucja będzie dotyczyć 5400 dealerów i partnerów serwisowych Volkswagena oraz 54 000 pracowników w Europie. Nie chodzi wyłącznie o sprzedaż. Celem tych zmian jest całodobowe wsparcie dla klientów. Świadczenie tego typu usług będzie możliwe dzięki unikalnemu identyfikatorowi klienta – Volkswagen ID.

To wcale nie koniec salonów

Plan zakłada, że co roku Volkswagen będzie wprowadzać do świata cyfrowej mobilności około 5 mln klientów, oferując im – w oparciu o indywidualne konta ID – indywidualne usługi. Zmieni się również sposób kupowania aut. Na dobre ruszy bezpośrednia sprzedaż online. Nie oznacza to jednak końca salonów samochodowych. Zmieni się w nich jednak forma prezentacji samochodów.

Pojawi się podział na salony wystawowe i salony pop-up. Jednocześnie, sprzedaż aut w dobie nowych technologii, wyższych oczekiwań klientów i konkurencji ze strony wchodzących na rynek, nowych producentów ma stać się bardziej elastyczna i efektywna.

Dziś, marka Volkswagen ma silną pozycję dzięki wykwalifikowanym partnerom handlowym i serwisowym oraz rozwiniętej sieci logistycznej. Całość uzupełnia gama aut ceniona przez wielu lojalnych marce klientów. Dlatego nowatorski model sprzedaży będzie połączeniem istniejącej obecnie infrastruktury z elementami, które w przyszłości mają redefiniować samochodowy biznes. Chodzi o cyfrowe usługi, nowoczesne produkty i nowe możliwości ich sprzedaży.

Cyfrowa rewolucja

Modernizacja modelu sprzedaży to wynik rozwoju cyfryzacji i łączności samochodów Volkswagena z globalną siecią, która osiągnie zupełnie nowy wymiar wraz z wprowadzeniem na rynek w 2020 roku elektrycznych modeli z rodziny I.D.

Od tego momentu każdy klient Volkswagena będzie otrzymywać osobisty numer identyfikacyjny, a wraz z nim 24-godzinne wsparcie online. Nie chodzi więc tylko o zakup samochodu, ale też o dodatkowe usługi. Dzięki założeniu elektronicznych kont swoim klientom oraz ich – połączonym z globalną siecią autom, producent będzie zbierać informacje na temat preferencji i potrzeb nabywców samochodów. Na podstawie tych danych będzie mógł stworzyć optymalną ofertę, dostosowaną do indywidualnych oczekiwań użytkownika.

Nowe e-usługi Volkswagen We

W nadchodzącej odsłonie mobilności, która ma zacząć funkcjonować już za 1,5 roku, dzięki bezprzewodowym aktualizacjom, auta zawsze będą mieć najnowszą wersję oprogramowania systemów. Za pośrednictwem aplikacji, samochody powiadomią także użytkownika i dealera np. o zbliżającym się terminie wykonania kolejnego przeglądu.

W ramach systemu Volkswagen We, klienci będą mieć dostęp do szerokiego wachlarza usług, jak We Park, We Deliver czy We Connect. W planach jest również usługa We Share, oferująca wspólne użytkowanie samochodów.

Dealerzy Volkswagena zostaną połączeni z cyfrową platformą usług Volkswagena. Jej zadaniem będzie obsługa całego procesu zakupu – aż do zawarcia umowy, w tym finansowania, płatności, a nawet sprzedaży samochodów używanych. Klienci będą mogli wybierać z całej gamy modeli niemieckiej marki i dokonywać zakupu samochodu online.

Ukłon w stronę tradycji

Osoby, które preferują tradycyjny sposób zakupu i serwisowania samochodu, nie przeżyją w 2020 roku nagłego rozczarowania. Wszystko to nadal będzie dostępne. Co więcej, oprócz tradycyjnych salonów, zajmujących się sprzedażą i serwisem, pojawi się pięć nowych usług. Powstaną nowe, specjalne salony wystawowe, salony typu pop-up oraz centra samochodów używanych.

Najnowszy Touareg jest wyposażony w kilka ciekawych i nowatorskich technologii na pokładzie. Sprawdźcie je.