22 maja 2024

Opłata wstępna w leasingu

Wstępna opłata leasingowa czyli czynsz inicjalny to kwota, którą klient musi uiścić lub nie-tak też się zdarza, podpisując umowę leasingu. Stanowi ona część kosztów finansowania. Jest istotnym aspektem w przedmiocie warunków umowy, wysokości raty a także w kontekście podatkowym. Wysokość opłaty wstępnej wyznacza się zazwyczaj jako procent wartości samochodu ale nie tylko rodzaj pojazdu ma na jej wartość wpływ. Brane są pod uwagę także ocena wiarygodności finansowej klienta oraz standard procedur.

Jaki wydatek wygeneruje Twoja opłata wstępna?

Wziąwszy pod uwagę wyżej wspomniane, podstawowe informacje, nie trudno się domyślić, że opłata wstępna w leasingu miewa różną wartość. Uzależniona jest bowiem od wielu czynników. Maksymalna sięga zazwyczaj 50%  ceny samochodu, natomiast równie dobrze czynsz inicjalny może wynosić 0% a więc 0 zł.  Jak już wiadomo jej wysokości nie determinuje wyłącznie cena auta. Co za tym idzie zawsze warto przed podpisaniem umowy z leasingodawcą przeprowadzić symulację kosztów- początkowego i miesięcznego, dopasowując parametry do swoich możliwości i potrzeb.  Często da się to zrobić online, np. biorąc pod uwagę ofertę leasingu od Volkswagen Financial Services.  Na stronie firmy dedykowanej finansowaniu dostępny jest praktyczny kalkulator leasingu auta – KLASYCZNEGO oraz JAK ABONAMENT.

Wysoka kontra niska opłata początkowa

Przedsiębiorcy nie są na ogół skłonni do wnoszenia wysokiego wkładu na rzecz czynszu inicjalnego, lecz czy na pewno warto się przed tym wzbraniać? Okazuje się, że nie zawsze. Oczywistym jest, że im większa będzie nasza wstępna opłata leasingowa, tym raty lżejsze dla naszego portfela. Po drugie, w przypadku leasingu operacyjnego wysoka opłata początkowa tworzy pewnego rodzaju tarczę podatkową.  Możną ją bowiem rozliczyć jako koszt uzyskania przychodu. Czynni płatnicy VAT mogą również zmniejszyć jego wartość odliczając od podatku VAT opłatę wstępną w całości- jeśli wykorzystują auto wyłącznie w celach służbowych, bądź w połowie- jeżeli samochód służy do celów mieszanych. Wysoka opłata wstępna w leasingu upraszcza też często procedury związane z uzyskaniem finansowania.

Leasing z niską opłatą początkową lub opcją jej całkowitego wyeliminowania także ma zalety, bardzo istotne m.in. dla firm z krótkim stażem.  Daje szansę na szybkie uruchomienie i rozwój działalności lub/i możliwość rozdysponowania posiadanych środków na inne związane z biznesem cele. Stanowi również atrakcyjną opcję w nieprzewidzianych sytuacjach, wymagających sprawnego pozyskania auta bez naruszania kapitału. Ma jednak i drugą stronę medalu w postaci wymogu przedstawienia dokumentacji udowadniającej wiarygodność finansową oraz generowania stosunkowo wysokich rat.  Nie jest to wszakże sztywna reguła. Przykładowo, w proponowanym przez Volkswagen Financial Services leasingu JAK ABONAMENT nie mamy do czynienia z zawiłymi procedurami, rata zaś jest na atrakcyjnym poziomie. Oblicz ratę w kalkulatorze leasingu samochodu.

Leasing od VW FS – opłata wstępna

Niezawodna mobilność w małej, chociażby jednoosobowej działalności jak również budowanie floty w średniej lub dużej firmie kojarzą się zwykle z kosztownym przedsięwzięciem. Leasing oferowany przez Volkswagen Financial Services w znaczniej mierze obala ten pogląd zapewniając klarowność współpracy, korzystne dla każdego warunki, w tym brak konieczności angażowania własnych środków od razu czyli zerową opłatą wstępną. Bez względu na to, czy klient zdecyduje się na KLASYCZNY leasing czy też elastyczniejszy, nowatorski leasing JAK ABONAMENT rata jest atrakcyjna przez cały okres trwania umowy. Do wyboru ma przy tym wszystkie pojazdy należące do Grupy Volkswagen a więc nie tylko gamę modelową Volkswagena. Równie dobrze może zdecydować się na sportowy samochód, taki jak CUPRA, luksusowy, np. Audi albo funkcjonalny, mało awaryjny i niedrogi, czego odzwierciedleniem jest Skoda i SEAT. Może także pozyskać wielozadaniowego dostawczaka, ponieważ koncern VW samochody dostawcze też posiada w ofercie. I to ponadprzeciętnie użyteczne, dedykowane różnym branżom, z tradycyjnymi silnikami oraz elektrycznymi.

W ramach leasingu KLASYCZNEGO przedsiębiorca zyskuje szansę wykupienia auta już od 1% jego wartości.  Ponosi niskie koszty całkowite, okres spłaty może rozłożyć aż na 5 lat. Wstępna opłata leasingowa nie stanowi obligatoryjnego wymogu aczkolwiek jeśli zostanie wniesiona, będzie stanowiła wraz z kwotą miesięcznej raty koszty uzyskania przychodu.

Leasing JAK ABONAMENT to z kolei odpowiedź na dynamicznie zmieniające się potrzeby biznesu i zarazem szansa na dobry start. Opłata wstępna leasingu w tejże odsłonie również nie jest wymagana. Byłoby można sądzić, że rata będzie wobec tego dość wysoka, tymczasem dzieje się wręcz odwrotnie. Pozostaje umiarkowana bądź wręcz niska, gdyż zawiera jedynie szacowaną utratę wartości samochodu w trakcie finansowania. Dopiero wraz z zakończeniem umowy decyduje czy zwraca pojazd do salonu czy też wykupuje go na własność. Leasing JAK ABONAMENT bez opłaty wstępnej jest zatem optymalnym narzędziem finansowym dla tych, którzy już na samym początku mają przemyślany plan zarządzania flotą, ukierunkowany na korzystanie z samochodu bez konieczności jego zakupu minimalnego obciążenia budżetu od początku do końca trwania współpracy z leasingodawcą.

Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.  Informacje w artykule aktualne na dzień publikacji.