6 listopada 2024

Skoda Octavia RS – dane techniczne i osiągi.

Powszechnie znana z praktycznego podejścia czeska marka śmiało łączy obecnie w swej gamie modelowej rozsądek ze sporą dozą emocji. Doskonałym przykładem takiej formuły jest Skoda Octavia RS. Wyjątkowo uniwersalna lecz nie będąca SUV-em, przestronna, dynamiczna i zarazem nie zużywająca mnóstwa paliwa wydaje się bezkonkurencyjna w kategoriach liftback/kombi.

Być może na pierwszy rzut oka Skoda Octavia RS prezentuje się podobnie jak duże, eleganckie auta osobowe innych marek. Udowadnia jednak, że jest jedyna w swoim rodzaju. Jako nieliczna potrafi zaspokoić tak wiele potrzeb. Idealnie sprawdza się jako przestronny samochód dla rodziny, biznesu albo wielbicieli dalekich podróży i zarazem dynamicznej jazdy. Oferuje zaskakująco dużo mocy przy względnie niskim spalaniu, wygodne, ergonomicznie zaplanowane wnętrze, rozbudowane multimedia oraz kilka interesujących opcji konfiguracji. Zmienia tym samym postrzeganie marki, która uchodziła za po prostu dobrą dzięki dostarczaniu na rynek aut tanich i oszczędnych w eksploatacji w prestiżową, prawdziwie nowoczesną.

Sportowe akcenty RS

Octavia rs znaczek

Skrót RS pojawił się w historii Skody już w 1974 roku, wszakże zarezerwowany był wyłącznie dla aut wyczynowych. Po latach zmieniło się jednak wiele. Wraz z modą na facelifting w sportowym stylu zadebiutowała Skoda Octavia RS, figurująca bardzo wysoko w rankingach sprzedaży już od ponad 20- lat. Obecnie dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia: liftback oraz kombi. W najnowszym wydaniu zyskała nadzwyczaj spójne połączenie drapieżnych elementów z modernistycznym oświetleniem. W konstrukcji przedniego zderzaka znajdują się pokaźne wloty powietrza, podkreślające dynamiczną linię nadwozia, którego przednia część jest dodatkowo podkreślona lampami o krystalicznej formie. Światła dzienne tworzą paski LED w reflektorach, całościowo wykonanych w technologii LED z funkcją świateł adaptacyjnych AFS. Tył samochodu również został „usportowiony”, m.in. za sprawą charakterystycznego dyfuzora i umieszczonego nad nim na całej szerokości czerwonego światła odblaskowego oraz podwójnych końcówek wydechu.

Octavia rs kombi

Sportowe atrybuty widnieją także we wnętrzu. Dominująca w nim czerń wraz z dyskretnym podświetleniem klamek, aluminiowymi pedałami i listwami na progach z logo RS dość wyraźnie sugerują z jakim typem auta mamy do czynienia. Wielofunkcyjna, świetnie wyprofilowana kierownica obszyta perforowaną skórą z czerwoną lamówką oraz fotele RS ze zintegrowanymi zagłówkami stanowią kolejny, sportowy atrybut. Abstrahując od stylistyki wyrazistą cechą dodatnią Octavii RS jest pojemny bagażnik, największy w klasie liftbacków, wyróżniający się litrażem także w klasie kombi. Docenić warto również progresywny układ kierowniczy, liczne systemy wspomagające kierowcę pod kątem bezpieczeństwa jazdy (w tym poruszania się z przyczepą) i adaptacyjne zawieszenie, dzięki któremu można wybrać jeden z trzech profili

Octavia rs srodek

Sportowe zawieszenie i znakomite osiągi

Octavia RS wyróżnia się nie tylko designem ale też  konstrukcją zawieszenia i faktem, że dane techniczne modelu potwierdzają, iż oznaczenie RS nie funkcjonuje dla ozdoby. Zawieszenie zostało obniżone o 1,5 cm i utwardzone.  Poszerzono także rozstaw tylnych kół, zadbano o sportowy układ hamulcowy. Względem jednostek napędowych są do wyboru silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy 200 KM lub 240 KM. Tak samo słabsze jak i mocniejsze współpracują z manualną bądź automatyczną skrzynią biegów. Auto dostępne jest z napędem na przednie koła lub 4×4. Tak dobrze przemyślana budowa Skody Octavii RS  i jej osiągi na pewno zadowolą entuzjastów dynamicznej jazdy. Spektakularne w porównaniu do zwyczajnej Octavii przyspieszenie do 100 km/h w przeciągu 6,4 sekundy i znakomita przyczepność gwarantują frajdę oraz wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno na prostej jak i podczas pokonywania ostrych zakrętów. O ile Octavia RS nie jest modelem rajdowym to moc silnika wraz ze sposobem jej przeniesienia stanowią ogromny atut samochodu, ukierunkowany i na sportowe doznania i komfortowe przemierzanie dalekich tras bez obaw względem bardziej agresywnych ruchów. Zwłaszcza, że układ hamulcowy oraz kierowniczy również działają doskonale, m.in. dlatego, że mamy do czynienia z pojazdem ani nie za ciężkim ani nie za lekkim.

Skoda Octavia RS w finansowaniu

Wziąwszy pod uwagę wszelkie zalety Octavii RS oraz wzorcowe dane techniczne, dzięki którym samochód jest uniwersalny i w miarę ekonomiczny, cena modelu dość pozytywnie zaskakuje. Podstawowy wariant to wydatek rzędu niespełna 157 tys. zł. Pozytywne emocje wzbudzają przy tym możliwości finansowania, szczególnie te oferowane przez Volkswagen Financial Services.

Są nimi:

-leasing JAK ABONAMENT, bazujący na minimalizowaniu kosztów w skali miesiąca oraz elastyczności

-NAJEM długoterminowy dla firm, w ramach którego można cieszyć się mobilnością w maksymalnie komfortowym wydaniu

Obydwie opcje nie wiążą się, przynajmniej z góry z dążeniem do prawa własności. Ma to w obecnych czasach sens, bo potrzeby biznesu bywają zmienne, a zbycie używanego auta za rozsądną cenę potrafi zając sporo czasu. Dlatego właśnie leasing JAK ABONAMENT jedynie przewiduje zakup samochodu wraz z końcem obowiązywania umowy lecz nie generuje takiej konieczności. Klient może nabyć pojazd jak również zwrócić użytkowaną dotąd Skodę do salonu pozyskując nową z nowym finansowaniem. Ma szansę zaoszczędzić też sporo pieniędzy i to już na samym początku, gdyż opłata wstępna nie stanowi wymogu (może być zerowa) a raty zawierają wyłącznie szacowaną utratę wartości auta, co sprawia, że są znacznie niższe niż w leasingu KLASYCZNYM. NAJEM długoterminowy dla firm zakup natomiast wyklucza. Pozwala za to na totalnie bezstresową mobilność. W stałą, miesięczną opłatę wliczone są bowiem serwis, ubezpieczenie, assistance, pomoc w razie szkody a nawet wymiana opon. W przypadku najmu również nie trzeba inwestować kapitału z góry, co zachęca np. przedsiębiorców z krótkim stażem. Podobnie zresztą jak brak ingerencji w zdolność kredytową.

Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.  Informacje w artykule aktualne na dzień publikacji.