23 października 2023

Wybieramy samochody segmentu B w leasingu

Samochody klasy B wciąż cieszą się względnie dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Modele tego autosegmentu nabywane są głównie do pokonywania przestrzeni miejskich, ale nie będzie problemu, aby wybrać się nimi w trasę, choć najlepiej maksymalnie w cztery osoby. Oprócz tego samochody klasy B mają stosunkowo atrakcyjną cenę. Oczywiście nie ma obowiązku nabywania ich za gotówkę. Wręcz przeciwnie – warto rozważyć formy finansowania dla firm czyli leasing.

Samochody segmentu B, czyli auta subkompaktowe

Samochody klasy B to małe auta osobowe, które doskonale odnajdują się zwłaszcza w przestrzeni miejskiej. Od samochodów autosegmentu A różni je przestronniejsze wnętrze. Zresztą w ostatnich latach samochody segmentu B nieco urosły i gabarytami zbliżyły się do modeli klasy C. Stąd określa się je również mianem samochodów subkompaktowych. Przypomnijmy, że klasa C to auta kompaktowe.

Ponieważ samochody klasy B to auta typowo miejskie, zwykle mają one dość skromną przestrzeń ładunkową. Szczególnie jeżeli to wersje z nadwoziem hatchback. W ich przypadku przewożenie większej ilości bagażu jest możliwe po złożeniu tylnych siedzeń. Lepiej wygląda to w wersjach sedan i kombi, chociaż jeżeli chodzi o pojemniejsze samochody, segment B oferuje też crossovery, minivany czy kombivany. Ofertę uzupełniają auta typu liftback, roadster, coupe, coupe-cabrio, targa, a nawet samochody terenowe czy dostawcze.

Oczywiście nie trzeba wybierać samochodów segmentu B z nietypowym nadwoziem, aby wybrać się na pozamiejski wypad. Jak najbardziej klasyczne auta klasy B sprawdzą się również w trasach, zwłaszcza że często mają one dość ekonomiczne silniki. Nie należy natomiast mieć wygórowanych oczekiwań względem komfortu, zwłaszcza na tylnej kanapie, kiedy samochodem podróżuje pięć osób. Mimo że są one homologowane jako 5-osobowe, dla komfortu przy dłuższych trasach lepiej ograniczyć się do podróży w cztery osoby.

Jaki samochód segmentu B kupić?

O ile dawniej samochody segmentu B kojarzyły się głównie z hatchbackami (3- lub 5-drzwiowe; np. Audi A1, SEAT Ibiza, Volkswagen Polo, Skoda Fabia), o tyle obecnie oferta jest znacznie szersza, co zresztą ukazaliśmy wyżej. Dobrym przykładem jest Audi Q2, a więc mocno kompaktowy miejski crossover segmentu B.

Wydaje się, że producenci będą szli właśnie w tym kierunku i na fali popularności crossoverów staną się one najpopularniejszymi wariantami aut subkompaktowych zaraz po hatchbackach. Wśród tych ostatnich warto jeszcze wyróżnić bardzo zbliżone konstrukcyjnie liftbacki (np. Škoda Rapid, SEAT Toledo). Kilka modeli można też polecić dla miłośników samochodów z nadwoziem kombi (np. Volkswagen Polo Vario, SEAT Ibiza, Škoda Fabia).

Przykładowe samochody klasy B w ofercie najpopularniejszych motoryzacyjnych koncernów i marek:

Samochody segmentu B w leasingu

Ceny nowych samochodów klasy B są umiarkowane. Nie zagłębiając się w wersje wyposażenia, według cenników producentów za model Audi A1 Sportback należy zapłacić od 87 154 zł netto*, z kolei za Volkswagena Polo – od 75 927 zł netto*. Tańsze są SEAT-y i Škody (np. SEAT Ibiza – 56 016 zł netto*, Škoda Fabia – 54 024 zł netto*). Jak na nowy samochód jest to cena do zaakceptowania. Bardzo popularny wśród firm jest leasing. Pozwala on sfinansować nowy samochód nawet bez opłaty wstępnej. Sprawdzamy, jak wygląda finansowanie samochodów klasy B tymi metodami. Volkswagen Financial Services oferuje dwa warianty leasingów: JAK ABONAMENT i KLASYCZNY. Leasing JAK ABONAMENT to idealna propozycja dla firm, które nie wiedzą czy chcą wykupić pod koniec leasingu auto. W leasingu JAK ABONAMENT to Ty decydujesz pod koniec umowy czy zwracasz auto do dealera czy wykupujesz. Raty są na atrakcyjnym poziomie, ponieważ spłacasz tylko i wyłącznie prognozowany spadek wartości auta w trakcie finansowania. Leasing KLASYCZNY to leasing dla osób, które po okresie finansowania auta chcą wykupić auto. Oblicz ratę w kalkulatorze leasingu samochodu

Volkswagen Polo

VW Polo

Leasing to produkt finansowy stworzony z myślą o przedsiębiorcach. Na potrzeby kalkulacji wybraliśmy hatchbacka, jakim jest Volkswagen Polo. Według różnych statystyk jest to bowiem jedno z popularniejszych aut subkompaktowych wybieranych przez floty.

Wartość VW Polo netto wynosi od  75 927 zł*. Jeżeli przedsiębiorca nie chce angażować kapitału na start leasingu i pomija opłatę wstępną (0 proc.), przy umowie na 48 miesięcy z rocznym limitem 20 tys. km, roczna rata leasingowa wyniesie 930 zł netto*. Dla porównania, przy tych samych parametrach, ale z opłatą wstępną na poziomie 10 proc, miesięczna rata spada do 751 zł netto*. Oba wyliczenia dotyczą produktu finansowego Leasing Easy Drive czyli leasingu w formule JAK ABONAMENT.

Škoda Fabia

skoda fabia

Jeżeli przedsiębiorca szuka sobie samochodu z segmentu B, jego wybór paść może na model Škodę Fabie, za który należy zapłacić od 54 024 zł netto*. Leasingobiorca, który nie będzie opłacał wkładu własnego (opłata wstępna 0 proc.) i wybierze leasing na 48 miesięcy z limitem 20 tys. km, każdego miesiąca na rzecz leasingodawcy przeleje 914 zł netto*. Przy podniesieniu opłaty wstępnej do 10 proc., rata leasingowa spadnie do 771 zł netto*.

SEAT Ibiza

SEAT Ibiza

Przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na leasing w formule KLASYCZNEJ Jeżeli jest to SEAT, ciekawym produktem będzie leasing Moc Niskich Kosztów. Zakładając, że wybranym autem jest SEAT Ibiza (56 016 zł netto*), przy leasingu na 48 miesięcy, opłacie wstępnej w wysokości 10 proc., miesięczna rata wyniesie 1072 zł netto*. Ostatnia rata leasingu jest ratą wykupu. Jeżeli podniesiemy wkład własny do 25% to miesięczna rata leasingu wyniesie zaledwie 491 zł netto*. 

Alternatywy dla leasingu – NAJEM

Jak widać, zakup samochodu klasy B za gotówkę to tylko jedna z kilku możliwości. Na pewno warto rozważyć alternatywne źródło finansowania w formie leasingu dla Klientów biznesowych. Jeśli jednak jesteś zainteresowany bardziej kompleksowym produktem od leasingu i cieszyć się komfortem użytkowania auta to propozycją dla Ciebie może być NAJEM. Usługa NAJMU w swojej miesięcznej opłacie zawiera koszty ubezpieczenia samochodu, serwis, assistance, auto zastępcze i pomoc w przypadku szkody oraz opcjonalny serwis i wymianę opon. Po zakończeniu umowy NAJMU po zwracasz auto do dealera z możliwością zamiany na nowy model z kolejną umową NAJMU. 

Przykładowo SEAT Ibiza w NAJMIE na 48 miesięcy przy rocznym limicie kilometrów wynoszącym 20 tyś kilometrów i opłacie początkowej na poziomie 10% kosztuje miesięcznie tylko 1083 zł netto* – jest to opłata już obejmująca wszystkie najważniejsze kwestie związane z autem czyli ubezpieczenie, assistance, serwis auta, auto zastępcze i pomoc w razie szkody. 

* Wszystkie dane i informacje aktualne na dzień 25.09.2023r. Kalkulacja leasingowa ujęta w artykule ma charakter poglądowy. Przykłady reprezentatywne przygotowano na podstawie cen producentów samochodów segmentu B oraz kosztów produktów finansowych na dzień 25.09.2023r

Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.